Przedź do sekcji:
3. Regulamin i wzór Wniosku o Grant
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 29-05-2019 r
Zakończenie naboru uzupełniającego (przejdź).
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 08-04-2019 r
Przedłużenie naboru uzupełniającego do odwołania (przejdź).
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 02-04-2019 r
Przedłużenie naboru uzupełniającego do dnia 09.04.2019 (przejdź).
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 25-03-2019 r
Rozpoczęcie naboru uzupełniającego (przejdź).
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 22-03-2019 r
Aktualizacja zał. nr 2 do Regulaminu:
- doprecyzowanie pkt. "3.2 Wymagania techniczne wobec instalacji pompy ciepła" lit. e). Aktualne brzmienie:
"e) zestaw wyposażony w datalogger lub urządzenia pomiarowe umożliwiające co najmniej lokalny odczyt lub wyliczenie parametrów pracy instalacji w tym chwilową moc, temperatury na wejściu i wyjściu oraz minimalną produkcję energii od uruchomienia instalacji."
- publikacja wzoru tabliczki informacyjnej UE
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 21-03-2019 r
Publikacja Regulaminu Naboru Uzupełniającego, który będzie prowadzony w dniach 25.03-02.04.2019.
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 15-03-2019 r
Aktualizacja zał. nr 2 do Regulaminu :
- w zakresie formatu tabliczki informacyjnej o dofinansowaniu ze środków UE - dopuszczono minimalny rozmiar odpowiadający formatowi A4.
- w przypadku instalacji jednofazowych zmieniono maksymalną moc instalacji PV z 3 kWp na moc odpowiadającą aktualnej IRIESD
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 20-02-2019 r
Aktualizacja regulaminu oraz wzoru umowy grantowej.
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 22-01-2019 r
Opublikowano:
Umowa Grantowa określa wszystkie warunki realizacji projektu oraz obowiązki Grantobiorcy. W szczególności w umowie Grantowej określa się dane finansowe oraz dane dotyczące mocy instalacji i produkcji energii, które Grantobiorca zobowiązuje się wypracowywać.
Produkcja energii jest kluczowym wskaźnikiem i powinna wynikać z symulacji energetycznej dostarczanej przez Wykonawcę instalacji.
Umowy są generowane i drukowane przez Grantodawcę (Gminę). Podpisywanie Umowy Grantowej realizowane jest po wysłaniu zaproszenia przez Grantodawcę po uprzednim załączeniu do systemu dokumentów z wyboru Wykonawcy. Część z Państwa ma jeszcze nieuzupełnione niektóre pola na swoim profilu - w ciągu kilku dni wyślemy każdemu indywidualną instrukcję.
-
Zaktualizowany Zał. nr 2 do Regulaminu - wytyczne technologiczne
Zakres aktualizacji obejmował uszczegółowienie sposobu oznakowania miejsca instalacji oraz dodanie wymogu posiadania przez firmę wykonawczą certyfikatu instalatora OZE wydawanego przez Urząd Dozoru Technicznego, zgodnie z Wytycznymi nakładanymi przez Jednostkę Pośredniczącą na Grantodawcę.
Dodatkowo zaktualizowano minimalne wymogi techniczne oraz wymogi dotyczące miejsc montażu, poprzez usunięcie części zapisów ograniczających zakres dostępnych urządzeń i możliwości realizacji montażów.
-
Zaktualizowany Regulamin w zakresie wymogu wyciągu z konta bankowego
Zakres aktualizacji obejmował usunięcie obowiązku przedkładania wydruku z konta bankowego lub promesy kredytowej. Tym samym zdejmuje się ten obowiązek ze wszystkich Grantobiorców.
- Wzór dokumentów do przeprowadzenia postępowania ofertowego
Zgodnie z oświadczeniami ze złożonego Wniosku Grant, Grantobiorca zobowiązany jest do dostarczenia dokumentacji z wyboru wykonawcy instalacji obejmującej co najmniej specyfikację techniczną (z której powinna wynikać moc instalacji oraz roczna produkcja energii), harmonogramu realizacji projektu (co najmniej data realizacji już ujęta w zapytaniu ofertowym), notatki z przeprowadzonego rozeznania rynku (notatka z wyboru wykonawcy).
Skan (lub czytelne zdjęcie) dokumentów z wyboru wykonawcy powinien zostać załączony do systemu na konto użytkownika w części "Załączniki Wnioskodawcy" przed podpisaniem umowy.
=============================================
Aktualizacja 03.10.2018: opublikowano aktualne listy z uwzględnieniem naboru dodatkowego. Przejdź do wyników.
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 13-09-2018 r
W związku z niewyczerpaniem się puli dostępnych Grantów, Gmina Zawonia wznawia od 14.09.2018 nabór Wniosków w trybie ciągłym aż do odwołania bądź wyczerpania się dostępnej puli.
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 12-09-2018 r
Opublikowano Wyniki naboru Wniosków o Grant przyjmowanych do 10.09.2018. Przejdź do wyników.
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 27-08-2018 r
Opublikowano wzór Wniosku o Grant wraz z Załącznikami. Przejdź do wzoru Wniosku.
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 22-08-2018 r
Opublikowano zaktulizowany Regulamin wraz z załącznikami. Przejdź do Regulaminu.
Zmiany: dodano litery f) i g) w rozdziale 2.2:
"f) Potencjalny Grantobiorca występuje jako płatnik na fakturze za energię elektryczną w ramach Umowy Kompleksowej na zakup energii elektrycznej oraz usługi dystrybucji lub uzyska przedmiotowy status najpóźniej do dnia 31.12.2018
g) budynek jest użytkowany legalnie w rozumieniu prawa budowlanego lub w przypadku budynków w budowie, dla których nie dokonano jeszcze odbiorów, uzyskany zostanie statusu legalnego użytkowania (zgonie z prawem budowlanym) tj. co najmniej pozwolenie na użytkowanie (odbiór częściowy) najpóźniej do dnia 31.12.2018"
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 20-08-2018 r
W związku z odpowiedzią Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej w sprawie aktualizacji Regulaminu Konkursu Instalacje OZE w Gminie Zawonia oraz w Gminie Trzebnica, niniejszym ogłaszamy rozpoczęcie konkursu wg. poniższego harmonogramu:
-
27.08.2018 - zakończenie przyjmowania zgłoszeń elektronicznych (menu "Wyślij Zgłoszenie") dla pierwszej tury zgłoszeń
-
wysłanie zgłoszenia elektronicznego jest obligatoryjne dla dalszego uczestnictwa w kolejnych etapach naboru
-
uruchomienie kolejnych tur dla zgłoszeń wysyłanych po tym terminie (lista rezerwowa) będzie uwarunkowane od dostępności środków
-
-
do 02.09.2018 - analiza zgłoszeń przez doradcę energetycznego i wysyłanie mieszkańcom propozycji doboru instalacji do zapotrzebowania energetycznego
-
wszelkie powiadomienia są wysyłane wyłącznie przez stronę oze.zawonia.pl - doradcy energetyczni nie przychodzą do mieszkańców
-
po akceptacji proponowanego zestawu OZE zostanie wysłane powiadomienie o możliwości pobrania i wydrukowania Wniosku o Przyznanie Grantu
-
-
04.09.2018 (wtorek) - rozpoczęcie przyjmowania wydrukowanych Wniosków o Przyznanie Grantu wraz z załącznikami w Urzędzie Gminy
-
liczy się kolejność złożenia zgłoszenia na biurze podawczym
-
-
10.09.2018 - zakończenie przyjmowania Wniosków o Przyznanie Grantu
-
Wnioski składane po terminie trafiają na listę rezerwową
-
-
17.09.2018 - planowane zakończenie analizy poprawności formalnej i rozpoczęcie wizji lokalnych przez audytora
-
dane audytora zostaną wysłane na zarejestrowany adres email
-
audytor weryfikuje stan techniczny budynku wskazanego jako miejsce montażu i wykonuje dokumentację zdjęciową oraz pomiary pod zaprojektowanie instalacji
-
-
Opracowanie projektów koncepcyjnych
-
w oparciu o wykonane pomiary wykonywany jest projekt koncepcyjny (rozłożenie instalacji na dachu / gruncie / w budynku)
-
projekt jest opracowywany bezkosztowo dla mieszkańców zakwalifikowanych na listę podstawową (nie dotyczy listy rezerwowej)
-
-
Wybór wykonawcy
-
w oparciu o opracowaną specyfikację definiującą minimalne wymagane parametry energetyczne mieszkaniec wybiera wykonawcę instalacji wg. dodatkowych instrukcji / wskazówek, które zostaną przesłane mieszkańcom
-
-
Podpisanie Umowy o Przekazanie Grantu
-
Realizacja inwestycji
-
Złożenie Wniosku o Refundację i rozliczenie Grantu
Szczegółowe informacje będą publikowane w miarę przechodzenia do kolejnych etapów realizacji oraz na zarejestrowane adresy email uczestników projektu.
=============================================
KOMUNIKAT z dnia 27-06-2018 r
W związku z koniecznością aktualizacji Regulaminu konkursu, który musi zostać zatwierdzony przez Dolnośląską Instytucję Pośredniczącą (DIP) i przedłużającą się procedurą jego zatwierdzenia, ogłaszamy, że w dn. 01.07.2018 wznowione zostanie zbieranie kwestionariuszy energetycznych. Kolejność wysłania kwestionariusza nie będzie miała znaczenia na kwalifikację w konkursie.
Uwaga !
W dniu 01.07.2018 nie startuje konkurs z decydującą kolejnością zgłoszeń. Data rozpoczęcia konkursu oraz warunki naboru zostaną opublikowane z odpowiednim wyprzedzeniem na niniejszej stronie po zaakceptowaniu Regulaminu przez DIP oraz wysłane w odrębnej wiadomości do wszystkich zarejestrowanych użytkowników.
=============================================
Nasz projekt został skierowany do dofinansowania !
W wyniku naszych działań w procedurze odwoławczej, dzięki którym uzyskaliśmy dodatkowe dwa punkty oraz przesunięciu dodatkowych środków dla konkursu 3.1c nasz projekt będzie realizowany.
Zapraszamy mieszkańców budynków jednorodzinnych do udziału w projekcie polegającym na montażu mikroinstalacji OZE z dotacją do 85%.
Budynek jednorodzinny jest definiowany wg. Prawa Budowlanego: "budynek wolno stojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiący konstrukcyjnie całość, w którym dopuszcza się wydzielenie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego i lokalu użytkowego o powierzchni całkowitej nieprzekraczającej 30% powierzchni budynku.
Każdorazowo instalacje będą dobierane do rocznego zużycia energii elektrycznej wg. informacji wprowadzonych w zgłoszeniu elektronicznym. Co do zasady energia z instalacji nie jest energią na sprzedaż, tylko na potrzeby własne. Przewiduje się systemu fotowoltaiczne bez akumulatorów oraz zestawy: instalacja fotowoltaiczna + pompa ciepła.
Przewiduje się realizację trzech rodzajów instalacji:
a) sama instalacja fotowoltaiczna
(zestaw typu "on-grid" - przyłączony do sieci, pracujący w systemie "opustów" bez akumulatorów).
b) instalacja fotowoltaiczna z pompą ciepła do przygotowania ciepłej wody użytkowej (CWU)
Dodatkowe informacje techniczne o instalacjach fotowoltaicznych (PV):
1. Zapoznaj się z informacjami o planowanej instalacji (pobierz) lub przeczytaj informacje zamieszczone w dziale PV Wiki
=============================================
Informacje o Projekcie
Celem projektu jest zwiększenie produkcji energii z OZE oraz redukcja emisji CO2 i niskiej emisji poprzez montaż mikroinstalacji OZE obejmujących mikroinstalacje fotowoltaiczne (on-grid, z możliwością oddawania nadwyżek energii do sieci) oraz pompy ciepła.
Wartość projektu: 3 760 266,10 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 3 181 594,46 zł
Źródła finansowania: Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Gmina Zawonia, Gmina Trzebnica, Grantobiorcy
Poziom dofinansowania: granty: 85%, wydatki okołoprojektowe: 79%
Wkład własny grantobiorcy: 15% wydatków kwalifikowalnych
Okres realizacji umowy o powierzenie grantu: 2019 (dokładne przedziały zależne od dat podpisywania umów z Grantobiorcami)
Efekty realizacji projektu:
Efekt rzeczowy i energetyczny:
a) Gmina Zawonia:
liczba instalacji PV 101
liczba pomp ciepła 26
sumaryczna moc instalacji PV 388 kWe
sumaryczna moc pomp ciepła 65 kWt
b) Gmina Trzebnica:
liczba instalacji PV 60
liczba pomp ciepła 30
sumaryczna moc instalacji PV 267,80 kWe
sumaryczna moc pomp ciepła 170,00 kWt
Efekt ekologiczny / redukcja emisji w projekcie:
Roczna produkcja energii z OZE: 661,08 Mwhe+t
Uniknięta emisja CO2: 442,41 Mg / rok
=============================================